Personaladministration


  • Administrationsmodulen är den centrala modulen i systemet där Personalchefen eller annan auktoriserade person administrerar systemet. Det inkluderar att definiera organisationsstruktur, lönenivåer, underhålla projektet och annan information som fungerar som ryggraden för resten av systemet. Access och säkerhetsfrågor hanteras i denna modul genom att definiera användarrättigheter och behörigheter.

    Funktioner:

    • Administrera en företagsstruktur genom att definiera företagets information, platser, organisationsstruktur, företagsnamn och eventuella fastigheter.
    • Organisera informationen om anställda med att ha enhetligt definierade titlar, Betyg, Status på sysselsättning.
    • Hantera dina anställdas kvalifikationer information (utbildning, licenser) för att hantera kopetensutveckling och löneutveckling.
    • Skaffa bättre kontroll och kunskap på dina anställdas kompetens (färdigheter, språk) medlemskap och typer medlemskap, för att identifiera den lämpligaste individen för ett uppdrag/jobb
    • Definiera nationaliteter och etnisitet för att skapa en bättre kunskap om dina medarbetare.
    • Möjlighet att skapa en självservice portal där den anställda själv kan få tillgång till systemet med bibehållen säkerhet och sekretess.
    • Konfigurera och prenumerera på e-postmeddelanden för att få löpande information av systemet.
    • Öka kunskap om pågående kundprojekt, få löpande information om din organisationer pågående projekt och projektverksamhet.

     


  • Information om och för medarbetaren
    Ett komplett system för information om anställda. Sytemet fungerar som ett ledningssystem med en central databas på alla anställd. Det ökar effektiviteten inom företaget för att snabbt finna rätt information om respektive anställd, kompetens och roll.

    Funktioner:

    • Managera och hantera den anställdes personliga information på en central plats, vilket förhindrar förlust av data.
    • Hantera och uppdatera dina anställda Kontakt & reseinformation i en central databas.
    • Hantera dina anställda med rätt vilkor och information genom att välja rätt lönenivå, etc.
    • Administrera organisation och rapportvägar för varje anställd.
    • Skapa kunskap om dina anställdas tidigare arbetslivserfarenhet, utbildning, färdigheter och andra kriterier som på förhand definieras i Admin-modulen.
    • Visa detaljer om respektive anställd med en utökad sökfunktionalitet.
    • Skapa anpassade rapporter för olika kriterier som kan omfatta varje valdt område inom modulen.

  • Ledighet, helgdagar och semester

    En komplett ledighetsmodul, med omfattande möjligheter att definiera semestertyper och mycket mer. Det möjliggör en enkel hantering av ledighetsansökan, semester och föräldraledighet med godkännande behandling online. Det innebär stora effektivitetsvinster och eleminerar pappersarbetet, minskar felkällorna och sparar kostnader.

    Funktioner:

    • Definiera frånvaro- och ledighetstyper som är relevanta för din organisation.
    • Visar information om ledigheten, frånvaro, balans, historia och betald ledighet – allt på en sida.
    • Definierar lediga dagar (personal semester planering).
    • Tillåter anställda att ansöka om tillstånd direkt från systemet och handledare att godkänna eller avvisa ansökan.
    • Systemet skickar ut automatiska e-postmeddelanden till anställda och chefer på ledighetsstatus.

  • Modul för tid och närvaro

    Denna modul automatiserar processer för tidsregistrering. De olika funktionerna förbättrar organisationens resultat genom att eliminera onödigt pappersarbete och manuella processer som är förknippade med projektarbete. Den sofistikerade modulen hjälper till att effektivt organisera arbetsresurser och hantera olika uppgifter, förbättra personalplanering och minimera administrativa fel.

    Funktioner: 
    • Ger en tydlig och exakt projektredovisning
    • Skapar tidrapporter för att övervaka och leverera status för projektens olika arbetsuppgifter som är relevant för varje anställd.
    • Definiera ledighet (helger och speciella helgdagar).
    • Administration och hantering av din egen och dina underordnades tidrapporter.
    • Skapa tidrapporter veckovis eller månadsvis.
    • Tidrapporter kan genereras för godkännande eller att samtliga tidrapporter godkänns.
    • Närvaro spårning med mer kontroll och tydlig rapportering för HR administratörer och chefer.

  • Kraftfullt verktyg för medarbetaren
    Modulen för självbetjäning är ett kraftfullt verktyg för alla anställda i företaget med möjlighet att hantera relevant information såsom personuppgifter, uppdatering av personlig profil mm. Systemet är mycket lättanvänt och kan skötas utan att behöva blanda in personal från HR. Funktionaliteten i denna modul spänner genom hela systemet, vilket gör informationen tillgänglig överallt och när som helst. Självklart är all information föremål för företagets uppsatta säkerhetspolicy, där man bara får tillgång till den information man är godkänd för. Det innebär stora tids och kostnadsbesparingar.
     
    Funktioner:
     
    • Tillåter respektive anställd att logga in i systemet och uppdatera sin personliga information på egen hand.
    • "vanliga"-användare har en begränsad tillgång till systemet enligt respektive säkerhetspolicy.
    • Systemet kan hantera hela processen kring ansökan hela vägen till att respektive chef godkänner.
    • En anställd kan se sin ledighetssammanställning för att hålla koll på sin ledighetsstatus

  • Målstyrning och utvecklingssamtal

    För att förenkla och stödja processen kring målstyrning och utvecklingssamtal finns stödfunktioner i en separat modul. Allt för sätta tydliga mål för respektive anställd.

    Funktioner:

    • Enkelt skapa underlag för utvecklingssamtal med tydliga och specifika mål för varje befattning.

    • Låt de anställda själva inför utvecklingssamtalet betygsätta sina prestationer.

    • Tydligt kommunicera arbetsgivarens förväntningar och mål.


  • Effektiv rekryteringsprocess

    En omfattande lösning för hela rekryteringsprocessen. Modulen gör det möjligt för HR-proffset att effektivisera hela processen för att finna den rätta kandidaten effektivt.

    Funktioner:

    • Arkivering kandidat / sökande databas för framtida användning.
    • Schemaläggning av intervjuer.

    • Tilldela rekryterare för lediga jobb.

    • Skapa sökbara nyckelord för avancerad sökande screening.

    • Funktioner för Sociala medier, rekrytering via Facebook, LinkedIn och Twitter.

    • CSV extractor för att extrahera kandidat / sökande information.

    • Kandidat / sökande historia.

    • Länka till en extern webb-plats eller RSS-feed.

    • Sökfunktioner efter fraser eller sökord inom ett CV.

Adress

Blendagränd 5
187 77 Täby

Kontakt

Tel: +46 (0)8 514 001 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Dela med andra